Відділ культури і туризму Новоукраїнської районної державної адміністрації

Охорона праці,пожежна безпека та ЦЗ




 

 Особливості керування автомобілем у зимовий період

 

Зимове водіння здатне принести «сюрпризи» не тільки новачкам але й досвідченим водіям. Знання елементарних правил, практика – і водіння взимку перестане бути проблемою.

Універсальні правила, не залежні від типу автомобіля:
– особливо уважно стежте за швидкісним режимом;
– дотримуйтесь дистанції;
– використовуйте зимову (в крайньому випадку, всесезонну) гуму;
– уникайте складних ділянок доріг;
– утримуйтеся від їзди накатом;
– манера водіння повинна бути м’якою і плавною.
Прийоми водіння відрізняються в залежності від типу приводу автомобіля.

Передньопривідні автомобілі 

Старт і розгін
Найголовнішим у слизьку погоду є вміння рушати «внатяг».
Після того, як почали рух:
– ні на секунду не забувайте про плавність натиснення на педаль газу;
– уникайте зайвих рухів кермом.
Все це може призвести до втрати керованості.
Гальмування
Гальмування несе велику небезпеку: заблоковані колеса, крім збільшення гальмівного шляху, ще й позбавляють водія можливості керувати своїм транспортним засобом. Тому в будь-якій ситуації гальмувати потрібно з відчуттям міри, а якщо колеса все ж блокуються, то варто гальмувати уривчасто.
Занесення
У поворотах може виникнути знесення передньої частини авто назовні повороту. У таких випадках, в першу чергу, потрібно викрутити кермо в сторону знесення. Наприклад, при проходженні лівого повороту, коли задню частину машини починає заносити назовні, необхідно:
– кермо крутити вправо;
– додати газу.
Це допоможе вирівняти авто. У момент, коли розумієте, що машина починає вирівнюватися, потрібно поступово повертати кермо в нормальне положення і потроху відпускати педаль газу, щоб не занесло в іншу сторону.

Задньопривідні автомобілі 

Старт і розгін
Основні правила старту і розгону ті ж, що і у передньопривідних автомобілів. Відмінність полягає лише в тому, що при прослизанні коліс заносити не передню вісь, а задню.
Гальмування
Особливої різниці в поведінці між автомобілями з різними типами приводу немає, тому рекомендації ті ж, що і для авто з переднім приводом.
Занесення
При занесенні кількість газу має бути чітко дозованою: при недостатньо високих оборотах автомобіль просто не виїде із замету, а при дуже високих її «закине» ще більше.

Повний привід 

Старт і розгін
Такий тип приводу – найбезпечніший і простий. Рушати з місця і розганятися простіше, так як обертальний момент передається не на одну вісь, а на обидві.
Гальмування
Рекомендації по гальмуванню аналогічні.
Важлива поправка: у більшості повнопривідних авто вага більша, ніж у звичайних легковиків, а це вимагає більших навичок і обережності.
Занесення
Ймовірність знесення і заносу на повнопривідних авто набагато нижча: вони пробачають більшість помилок, як в «дозуванні газу», так і в несвоєчасному обертанні керма.
Але контролювати повнопривідне авто, яке «зірвалося» в занесення або знесення, складніше. Тому краще до цього не доводити і скидати газ завчасно.

Впевнено почувати себе на слизькій дорозі можна тільки після достатньої практики. Не полінуйтеся знайти достатньо великий майданчик і потренуватися у всіх можливих режимах: як рушати з місця, як гальмувати, як справлятися із занесенням. Головна порада – розраховуйте свої сили і не потрапляйте в ситуації, коли потрібно застосовувати прийоми виїзду із занесення.



Напередодні зимового періоду водіям важливо пригадати правила керування автотранспортом в складних погодних умовах та, відповідно, заздалегідь підготуватися до їзди зимовими дорогами.

 

А це означає, що при погіршенні дорожніх умов, під час керування транспортними засобами, потрібно бути особливо уважними та обережними, чітко дотримуватися вимог Правил дорожнього руху, обирати безпечну швидкість та дистанцію руху, а також уникати  різкого гальмування та маневрування ТЗ.

Перш за все треба звернути увагу на ефективність роботи гальмівної системи ТЗ, функціонування зовнішніх освітлювальних приладів, елементів очищення та обігріву вікон вашого автомобіля, а також потурбуватися про зимові шини.

 Рекомендації керування транспортом в умовах ожеледиці та снігового накату:

- На слизькій дорозі не гальмуйте різко, це не тільки марно, але й небезпечно. Раптове гальмування призводить до блокування коліс і збільшення гальмівного шляху, а найчастіше до втрати керованості.

- Проїжджаючи небезпечну ділянку, намагайтеся зберігати швидкість постійною, педаллю акселератора користуйтеся дуже обережно, плавно, м'яко. Не робіть різких рухів кермом.

- При русі на мостах та естакадах будьте особливо уважні. Крижаний настил на цих ділянках дороги з'являється раніше, ніж всюди, а зникає пізніше. У цих зонах уникайте різких рухів кермом, газом, гальмами.

- На слизькій дорозі краще уникати різких маневрувань і обгонів. При русі на підйом, вибирайте таку передачу, щоб не доводилося переключатися до повного завершення підйому.

- Під час спуску не натискайте на педаль зчеплення, це може призвести до некерованості автомобілем або заносу.

- Не забувайте про пішоходів. Люди, що переходять дорогу, можуть посковзнутися і впасти. Тому намагайтеся не налякати пішохода різкими звуковими і світловими сигналами. Наближаючись до пішохідних переходів, та місць розташування дитячих установ, знижуйте швидкість до мінімуму.

- Особливо уважними та обережними потрібно бути водіям маршрутних таксі, автобусів та тролейбусів. При виникненні аварійно-небезпечної ситуації з пасажирським транспортом тяжкість наслідків може бути надзвичайною, оскільки в салоні перебуває відразу значна кількість людей. Тому водіям транспортних засобів, які здійснюють пасажирські перевезення, варто пам’ятати, що вони відповідають за життя і здоров’я своїх пасажирів! У свою чергу, працівники поліції проводять перевірки, з метою попередження та профілактики аварійності на пасажирському транспорті, зміцнення транспортної дисципліни водіїв та підвищення технічної готовності автотранспорту, призначеного для перевезення людей.

 

 

Правила водіння в зимовий період


Підвищений число аварій на дорогах при першій ожеледі і досить часті дорожньо-транспортні пригоди протягом всього зимового періоду, особливо якщо ожеледь з'являється раптово, свідчать про неготовність багатьох водіїв до водіння взимку.

Навики зимового водіння є гарантією безпеки. Але, на жаль, не у всіх автошколах цьому навчають.

Перше, що необхідно зробити, це підготувати транспортний засіб до зими, провести технічний огляд і усунути наявні недоліки.

Поміняти «гуму» на зимову. Наявність шипів не принципово. На голом чистому асфальті шипи тримають машину гірше, ніж нешипована гума, але добре допомагають на дуже слизьких ділянках дороги.

У бачок омивача скла необхідно залити морозостійку рідину.

Якщо місце стоянки автомобіля знаходиться під відкритим небом і випав сніг, необхідно повністю очистити авто від снігу перед виїздом, так як неповноцінне очищення відчутно погіршує огляд для водія.

Не можна виїжджати взимку на непрогрітому двигуні. Якщо немає можливості прогріти двигун, то найкраще в такому випадку - їхати повільно і не газувати, тобто на малих обертах двигуна.

Дуже важливо не здійснювати на зимових дорогах різких маневрів, керувати на снігу і льоду треба плавно.

Різке скидання газу може викликати обертання автомобіля навіть на прямій ділянці дороги, якщо під колесами зненацька виявився лід.

Різкі рухи кермом призводять до заносів і розворотів.

Педаль газу необхідно натискати плавно і дозовано, і точно також відпускати. Газ при зимовій їзді має бути мінімальним.

Слід виключити рух накатом, щоб двигун міг взяти участь в гальмуванні. По можливості, гальмувати краще двигуном.

Так само необхідно тримати велику дистанцію і гальмувати завчасно.

Потенційно небезпечні ділянки на зимовій дорозі знаходяться в безпосередній близькості від світлофорів, в'їздів на головну дорогу на нерегульованих перехрестях, в районі зупинок і інших місцях, де транспорт пригальмовує, зупиняється або починає рух.

Під'їжджати до них або проїжджати такі ділянки треба з максимальною обережністю, оскільки вони не тільки відполіровані шинами автомобілів що гальмують і набирають швидкість, але і, як правило, відрізняються наявністю великої кількості пішоходів.

Автомобілі не можуть вчасно зупинитися на вкатаним до блиску снігу що раніше випав.

На заміських дорогах слизькі ділянки зустрічаються в зоні снігових переметів на узліссях лісу, в розривах придорожніх лісозахисних насаджень, на розвилках і перехрестях доріг, а також до і після крутих поворотів, перед якими багато водіїв пригальмовують, а потім збільшують швидкість руху.

Потрібно значно більше побоюватися інших учасників руху.

Не можна вважати, як це дозволено влітку, що досить швидкий і далекий пішохід встигне перейти дорогу до вашого прибуття, адже не виключено, що він тут же може посковзнутися, впасти і в підсумку опиниться у вас під колесами.

Небезпечна навіть людини що стоїть на узбіччі. Вона може, зробивши необережний рух, зісковзнути під колеса з того валика снігу, з якого збирається спуститися на проїжджу частину.

На зимових дорогах всім водіям, необхідно бути гранично обережними, ні в якому разі не порушувати правила обгону, тим більше не перевищувати швидкісний режим, дотримувати дистанцію.

Навіть незначні порушення правил дорожнього руху можуть призвести до трагедії.

Адже ні для кого не секрет, що при ожеледі збільшується гальмівний шлях, та й різке гальмування призводить до заметів транспортних засобів. А найкраще, по можливості, утримайтеся від поїздок.

Пішоходам слід переходити дорогу тільки по пішохідних переходах і на дозволяючий сигнал світлофора.

Не поспішайте потрапити у лікарню.

При посадці у громадський транспорт не штовхайте один одного, дивіться під ноги, ставтеся з повагою до людей похилого віку.

При виході з автобуса, тролейбуса не перебігайте дорогу з-за транспортних засобів, коли видимість для водія обмежена.

Всі ці істини для всіх знайомі. І якщо ми будемо їх дотримуватися, то забезпечимо безпеку собі та іншим учасникам дорожнього руху.

 

 

Програма вступного інструктажу /OP/programa_vstupgnogo_instruktazhu.doc

 

ПАМЯТКА з безпеки життєдіяльності /OP/pamjatka_z_bzh.doc

 

Дії на випадок пожежі  /OP/diji_na_vipdok_pozhezhi_2011.doc

 

Інструкція для відряджених працівників культури  /OP/instrukcija_dlja_vidrjadzhajuchikh_moja.doc

 

Рекомендації у разі надзвичайних ситуацій /OP/rekomendaciji.doc



Обновлен 22 ноя 2017. Создан 19 июл 2016